Prioriterede indsatser 2022/2023
Leg er udpeget som politisk prioriteret indsats for dagtilbud 2021/2022.
Dette ud fra tre målsætninger, hvor virkningerne på længere sigt er:
- Læringsmiljøet skaber mulighed for alle legetyper
- Alle børn udvikler nye legekompetencer
- Det pædagogiske personale har viden og kompetencer til at skabe læringsmiljøer, hvor legen er grundlæggende og understøtter alle børns deltagelsesmuligheder.
Børn i udsatte positioner er udpeget som indsatsområde for dagtilbud i 2022/2023
Dette ud fra 3 målsætninger:
- Det pædagogiske personale har viden og kompetencer til at indgå i ’Den gode barn-vokseninteraktion’
- Det pædagogiske personale forholder sig analytisk og refleksivt til det pædagogiske læringsmiljø med henblik på at identificere deltagelsesbarrierer/-muligheder for det enkelte barn samt grupper af børn
- Trivselsvurderingerne anvendes systematisk til tidlig forebyggende opsporing, og til at sikre at børn i bekymrende positioner hurtigere oplever trivsel og progression i deres udvikling.
Fandt du siden nyttig?
Indtast navn og email for at modtage information omkring opdateringer på denne side