Fødsels­anmeldelse

Et barn skal registreres senest 14 hverdage efter fødslen.

Ved fødsel på hospital sørger jordemoderen for personnummer og registrering. Ved hjemmefødsel skal forældrene anmelde fødslen. Anmeldelsen skal sendes til morens bopælssogn eller i Sønderjylland til kommunen.

På Borger.dk kan du læse mere om fødselsanmeldelse.

Kontaktinfo

Borgerservice

Telefon: 7376 7676
Mail: post.borgerservice@aabenraa.dk

Ovenstående e-mailadresse må ikke indeholde personlige oplysninger. Skal du sende personlige oplysninger sikkert kan du gøre det her fra e-Boks.

Hvis du har brug for personlig ekspedition, skal du forhånd have bestilt en tid inden du kigger forbi vores Borgerservice. Bestil tid her

Ekspeditionstider i Borgerservice Aabenraa:
Mandag-onsdag kl. 10-15
Torsdag kl. 10-17
Fredag kl.10-14

Ekspeditionstider i Borgerservice Bov:
Mandag, onsdag og fredag lukket
Tirsdag kl. 10-15
Torsdag kl. 10-17

Telefontid 
Mandag-onsdag kl. 8-16
Torsdag kl. 8-17
Fredag kl. 8-14

Ring til Den Digitale Hotline og få hjælp til selvbetjening:
Tlf. 70 20 00 00

Mandag - torsdag 8-20
Fredag 8-16
Søndag 16 - 20