Flytning

Du har pligt til at oplyse din nye adresse senest fem dage efter du har ændret bopæl.

Hvis du har NemID, skal du registrere din flytning digitalt via selvbetjeningsløsningen, som du finder her på siden eller på Borger.dk.

Hvis du ikke har NemID skal du bestille en tid i Borgerservice.

Hvornår

  • Du skal have meldt din nye adresse til folkeregistret senest fem dage efter du er flyttet
  • Du kan dog tidligst melde flytning 4 uger, før du flytter ind på din nye adresse
  • Du skal også melde flytning, hvis du blot flytter til en ny adresse for en kortere periode

Glemmer du at melde din flytning til folkeregistret, kan du risikere at få en bøde.

Midlertidig flytning

Hvis du midlertidigt flytter ind hos en anden person, skal ud i den digitale flytteanmeldelse oplyse personens navn i feltet "c/o navn".

På Borger.dk kan du læse mere om flytning i Danmark.

Kontaktinfo

Borgerservice

Telefon: 7376 7676
Mail: post.borgerservice@aabenraa.dk

Ovenstående e-mailadresse må ikke indeholde personlige oplysninger. Skal du sende personlige oplysninger sikkert kan du gøre det her fra e-Boks.

Hvis du har brug for personlig ekspedition, skal du forhånd have bestilt en tid inden du kigger forbi vores Borgerservice. Bestil tid her

Ekspeditionstider:
Mandag-onsdag kl. 10-15
Torsdag kl. 10-17
Fredag kl.10-14

Bemærk, at borgerservice i Bov har lukket om onsdagen for personlig henvendelse.

Telefontider:
Mandag-onsdag kl. 8-16
Torsdag kl. 8-17
Fredag kl. 8-14

Ring til Den Digitale Hotline og få hjælp til selvbetjening:
Tlf. 70 20 00 00

Mandag - torsdag 8-20
Fredag 8-16
Søndag 16 - 20

 

 

 

 

 

 

 

  

 

Spørg efter Folkeregistret.

Vi har oprettet en hotline, så du kan få hjælp til selvbetjening:

70 20 40 21

Medarbejderne sidder klar ved telefonen hver mandag til torsdag fra kl. 9.00 - 18.00.