Medlem af en A-kasse

Hvis du er blevet arbejdsløs og medlem af en A-kasse, har du mulighed for at få dagpenge.

Du skal være medlem af en a-kasse for at få dagpenge. Du kan læse meget mere på borger.dk om hvordan du tilmelder dig som ledig på dit lokale jobcenter.

Nyttig info fra Jobcenter Aabenraa:
    Som udgangspunkt kommer du til en samtale med vores beskæftigelsessagsbehandlere en gang om måneden.

Vi tror på at alle borgere selv kan finde et job, så vores samtaler med dig handler mest om dit CV og din jobsøgning. Vi arbejder meget med gruppeforløb hvor du kan lære om jobsøgningsteknikker og strategier suppleret med online jobsøgningstilbud.

For dig der er ufaglært har vi meget fokus på opkvalificering og tilbyder råd og vejledning gennem vores uddannelseskonsulent.

A-kassen har ansvaret for dine dagpenge og jobcenteret har ansvaret for indsatser i form af jobsøgning, aktivering, opkvalificering osv.