Håndtering af spildevand i Bylderup-Bov og Rens

Oplever du problemer med spildevand i Bylderup-Bov og Rens

06. mar. 2024

Har du problemer med spildevand eller kloak?
    De ekstreme nedbørsmængder, vi har oplevet dette år, kan have påvirket afløbssystemerne, hvilket kan give problemer for borgerne.

Som en respons på disse udfordringer har Aabenraa Kommune iværksat foranstaltninger for at sikre, at borgerne i Bylderup Bov og Rens hurtigt og direkte kan kontakte os vedrørende spildevandsproblemer.

Hvem skal jeg kontakte?
    Hvis du oplever symptomer som "klukkende" toiletter, langsom afløb, eller endda spildevand, der dukker op på vejene eller i kælderen, vil vi gerne høre fra dig. Det er vigtigt for os at vide, hvad der foregår, så vi kan reagere hurtigt og effektivt.

Sådan kontakter du os:
    Send en e-mail med oplysninger om din adresse, billeder af problemet, og en kort beskrivelse af situationen til enten Bylderup-bov@aabenraa.dk eller rens@aabenraa.dk

Vi bestræber os på at besvare din henvendelse så hurtigt som muligt og senest inden for første hverdag.

Vigtig information: Undgå fysisk kontakt med spildevand
    Vi vil gerne understrege vigtigheden af at undgå fysisk kontakt med spildevand, der stiger op af dæksler, afløb eller toiletter. Dette er af hensyn til din egen sikkerhed og sundhed.

Ansvar og samarbejde
    Det er vigtigt at påpege, at selvom spildevandsproblemer i din kælder kan skyldes belastninger i det offentlige kloaksystem, er det stadig husejerens ansvar. Dog ønsker vi i kommunen at kortlægge disse problemer for at sikre, at afløbssystemet fungerer korrekt og er miljømæssigt forsvarligt.

Vi sætter pris på dit samarbejde og forståelse i denne situation, og vi arbejder hårdt på at løse disse udfordringer for vores lokalsamfund.