Bo tæt på det nye akutsygehus

Måske er du en af de 2000 medarbejdere, der arbejder eller skal arbejde på det nye akutsygehus eller det nye psykiatrisygehus i Aabenraa?
Eller måske arbejder du på en af de øvrige store virksomheder i samme område?
Vil du bo tæt på dit arbejde, så du kan have mest mulig tid til familie og fritid?

MELD FLYTNING DIGITALT

Er du en af de 4000 medarbejdere, der arbejder eller skal arbejde på en arbejdsplads i sygehusområdet? Så har du måske tænkt over, at det ville være dejligt at bo tæt på dit arbejde?

• Så du ikke skal spilde din fritid på pendling.
    • Så du kan få mest muligt tid til din familie og din fritid.
    • Så du kan cykle på arbejde, hvis du har lyst.

Her får du en introduktion til de to nærmeste boligområder – Høje Kolstrup og Rødekro. Vil du vide mere om boligmulighederne inden for en cykelafstand af 10 kilometer, kan du læse mere i folderen Vil du bo tæt på dit arbejde?

Høje Kolstrup

Med en afstand på 1-2 kilometer er Høje Kolstrup nærmeste nabo til sygehusområdet. Her bor 4000 mennesker i en fin blanding af andelsboliger, rækkehuse, nyrenoverede lejligheder og velholdte parcelhuskvarterer.

Bydelen er kendetegnet ved et velforgrenet stinet, der adskiller bløde trafikanter fra biler, så du kan komme sikkert ad stierne til både sygehusområdet, skole, indkøb og daginstitutioner – blandt andet den døgnåbne Børnehuset Evigglad.

Høje Kolstrups hjerte er området omkring Agoraen. Her finder du idrætshal, foreninger, ungdomsklub og et nyanlagt Aktivt Torv med skaterbane og legepladser. Her finder du også Høje Kolstrup Skole.

Rødekro

4 kilometer fra sygehusområdet ligger Rødekro med sine 6000 indbyggere. Her finder du alt, hvad du har brug for i hverdagen: Skoler, daginstitutioner, svømmehal, sundhedscenter, bibliotek, indkøbsmuligheder og et meget aktivt foreningsliv.

I Rødekro finder du et varieret, familievenligt boligudbud og rigtigt gode bus- og stiforbindelser til sygehusområdet og Aabenraa.

Togstationen og beliggenheden tæt på motorvej E45 gør det nemt og hurtigt for dig eller din partner at pendle til jobs i trekantsområdet.

Akutsygehuset og psykiatrisygehuset udgør de 2600 jobs, mens små og store virksomheder i vækst står for de øvrige jobs.