Indsamling på valgsteder
Valgbestyrelsen har vedtaget nedenstående retningslinjer for indsamling på valgstederne i Aabenraa Kommune.
Ansøgninger kan sendes til valg@aabenraa.dk
- Ansøgning om indsamling skal være indgivet senest kl. 12.00, 7 dage før valgdagen.
- Indsamlingen skal have et alment nyttigt formål.
- Indsamlingen skal foregå uden for selve valglokalet og må således ikke forstyrre valghandlingen. Der må ikke rettes henvendelse til vælgerne.
- Indsamlingen skal ske i overensstemmelse med reglerne i Indsamlingsloven. Det er ansøgerens pligt at indhente eventuel tilladelse ved Indsamlingsnævnet, og sikre, at eventuelle vilkår for tilladelsen overholdes.
- Den ansøgende forening eller organisation må ikke være aktiv deltager i en valgrelateret kampagne eller valgrelateret offentlig debat op til valget.
Kontaktperson
Sara Lund Mathiesen, jurist
Tlf.: 7376 6230 - slm@aabenraa.dk
Mail: | valg@aabenraa.dk |
Fandt du siden nyttig?
Indtast navn og email for at modtage information omkring opdateringer på denne side