Nyhed er fra 10-12-2021

Aabenraa Kommune indfører krav om coronapas for alle ansatte

For at begrænse smittespredningen og skabe øget tryghed blandt kommunens medarbejdere indfører Aabenraa Kommune 15. december krav om gyldigt coronapas for alle ansatte.

10
122021

Gældende fra onsdag 15. december skal alle ansatte i Aabenraa Kommune kunne fremvise et gyldigt coronapas, når de møder på arbejde. Det har Aabenraa Kommunes beredskab besluttet på et møde fredag. Beslutningen fulgte en forudgående høring af Aabenraa Kommunes Hoved MED-udvalg (HMU) tidligere på ugen.

- I lighed med både statslige, regionale og mange kommunale arbejdspladser vil der for medarbejderne i Aabenraa Kommune fra på onsdag gælde krav om gyldigt coronapas, når man møder på arbejde. Det er forhåbentligt med til at skabe en endnu større tryghed på kommunens arbejdspladser for både borgere, ansatte og gæster, lige som det er med til at begrænse smitten med COVID-19 i samfundet i al almindelighed, siger kommunaldirektør i Aabenraa Kommune, Tom Ahmt.

Kravet om gyldigt coronapas for medarbejdere i Aabenraa Kommune gælder, så længe COVID-19 kategoriseres som en samfundskritisk sygdom, eller indtil Aabenraa Kommunes beredskab melder andet ud.

Kontaktperson

Kommunaldirektør, Tom Ahmt, tlf.: 28 99 31 11; ahmt@aabenraa.dk

Kommunikationskonsulent, Claus Bøge Jensen, tlf.: 24 91 79 28; e-mail: cbje@aabenraa.dk