Udvidet hjælp til digital selvbetjening
Borgerne i Aabenraa Kommune kan nu få telefonisk hjælp i både dag- og aftentimerne, hvis de har brug for hjælp til de digitale selvbetjeningsløsninger på kommunens hjemmeside.
07
062017
Du vil melde flytning og vælge ny læge på Aabenraa Kommunes hjemmeside. Selvbetjeningsløsningen driller, og du kan ikke komme videre. Klokken er 19.30. Borgerservice har lukket. Hvad gør du?
Aabenraa Kommune har nu åbnet for Hotline Syddanmark - en tværkommunal hotline for 20 kommuner i Region Syddanmark. Det betyder, at Aabenraa Kommune kan tilbyde udvidet telefontid til de borgere, der ønsker hjælp til selvbetjeningsløsningerne på kommunens hjemmeside.
Borgerservicechef Esben Krabbe Christiansen glæder sig over den forbedrede service til borgerne:
- Mange borgere benytter sig af vores selvbetjeningsløsninger. Også uden for kommunens åbningstider. Pointen med selvbetjeningen er netop, at borgeren kan benytte løsningerne, når det passer den enkelte. Den udvidede telefontid vil derfor være en særlig god service for de borgere, der har brug for hjælp om aftenen. Borgerne kan få løst problemerne, når de opstår.
På kommunens hjemmeside kan borgerne benytte sig af en lang række selvbetjeningsløsninger, og det er et område som hele tiden udbygges. Aabenraa Kommune udvikler også løbende egne løsninger.
- Vi håber, at den nye service kan få flere borgere til at benytte sig af digital selvbetjening på aabenraa.dk. Det sparer tid for både borgerne og kommunen, siger Esben Krabbe Christiansen.
Fakta
Hotline Syddanmark servicerer udelukkende borgere, der har brug for teknisk hjælp til selvbetjeningsløsningerne. Medarbejderne kan ikke rådgive om personlige spørgsmål, rettigheder og konkrete sager.
Hotline Syddanmark kan træffes mandag til torsdag fra kl. 9 - 18 på telefonnummeret 70 20 40 21.
De 20 kommuner bag initiativet har etableret en fælles vagtordning.